Cvilín

15.04.2016 18:30
Jedním z letošních vrcholů Vrchařské koruny Krnovska je kopec Cvilín nad městem Krnov, který se nachází ve výšce 435 m n.m.

Temeno Předního Cvilínského kopce zdobí dvě zajímavé turistické atrakce: kamenná, 29 metrů vysoká rozhledna podle návrhu Ernsta Latzela z let 1902-1903 a monumentální stavba barokního poutního kostela sv. Kříže a Sedmibolestné Panny Marie z let 1722-1727.

K návštěvě Zadního Cvilínského kopce naopak láká zřícenina hradu Cvilín (Šelenburk). Hrad Cvilín byl vybudován jako jeden z článků obranné zemské soustavy ve 13. století a definitivně byl opuštěn po třicetileté válce.

Jednou z cest, jak se vydat na Cvilín i s dětmi, je cyklotrasa č.55 od železniční stanice Krnov-Cvilín směrem ke křížení s ulicí Opavská a následné pokračování po cyklotrase č.503 k rozcestí u dopravního hřiště.

Zde se vydáte vlevo po cyklotrase č.6166 a pojedete až k odbočce u autobusové zastávky Cvilín-statek pod kopcem. Poté si užijete závěrečné stoupání kolem kostela k rozhledně.

A když už vyšplháte k cvilínské rozhledně, rozhodně si po zelené turistické značce zajeďte i na Zadní Cvilínský kopec ke zřícenině místního hradu.