Vyhledávání

ScreenSaver            yr.no

Na kole českou krajinou - rozhledna Fajtův kopec

09.07.2016 20:30

Jedním z letošních vrcholů Vrchařské koruny Vysočiny je rozhledna Fajtův kopec (555 m n.m.) u Velkého Meziříčí.

Přes svoji krátkou dobu existence (otevřena byla v roce 2015) si tato nádherná rozhledna ve tvaru šroubovice DNA získala mezi veřejností obdiv a v hlasování Klubu přátel rozhleden získala v roce 2015 titul „Rozhledna roku 2015“.

Rozhledna Fajtův kopec je vysoká 36 metrů a na ochoz se dostanete po 175 schodech.

Výlet k rozhledně na Fajtově kopci odstartujeme v obci Uhřínov, kde se cyklotrasou č. 5234 po naučné stezce Balinského a Nesměřského údolí podél říčky Balinky vydáme směrem k Velkému Meziříčí.

Po této cyklotrase pojedeme až ke křížení s cyklotrasou č. 5178 (Mlynářská) přímo ve Velkém Meziříčí v ulici Vrchovecká.

Zde odbočíme doprava na cyklotrasu č. 5178 a podél řeky Oslavy pojedeme až ke křížení s ulicí Lipnice, na kterou odbočíme doleva a kolem památníku padlým pokračujeme ulicí Nad Gymnáziem až k nadjezdu na dálnicí D1.

Za nadjezdem se dáme doleva a po místní komunikaci dojedeme až k rozhledně Fajtův kopec.